OSCE predstavio pilot istraživanje „Optimalizacija mreže škola u Olovu“
U Zenici je, u petak, 14.12.2012. godine, predstavljeno istraživanje OSCE-a o optimalizaciji mreže škola koje se odnosi na rekonstrukciju mreže škola u srednjoročnoj i dugoročnoj perspektivi, kako bi se došlo do takve mreže škole koja garantira kvalitetno i relevantno obrazovanje za svu djecu, bez obzira na njihovo geografsko, socijalno, nacionalno i kulturno porijeklo, uz maksimalno uvažavanje ekonomske racionalnosti i ekonomskih mogućnosti zemlje.
Prezentaciji istraživanja, koje je pripremila Slađana Ćurak iz glavnog ureda OSCE u BiH, prisustvovali su ministar za obrazovanje, nauku, kulturu i sport ZDK Mirko Trifunović, šef terenskog ureda OSCE-a u Zenici Almazbeck Usenoff, te predstavnici Pedagoškog zavoda Zenica i škola u ZDK.
Broj učenika u Olovu se u zadnjih deset godina smanjio za 42,77%, a dvije centralne škole u Olovu pohađa 595 učenika (66,25%), dok deset područnih škola pohađa 303 učenika (33,75%).
-U OŠ „Hasan Kikić“ nastava se odvija u centralnoj školi u Solunu, koju pohađa 176 učenika, i u područnim školama Jelašike, Careva Ćuprija, Kamensko, Čuništa i Milankovići, gdje se školuje 209 učenika. 64,15% učenika ide pješice u školu s udaljenosti do 5 km, dok 35,8% dolazi u školu autobuskim prijevozom. Ovom školskom području gravitira 36 sela i zaseoka, istakao je direktor OŠ „Hasan Kikić“ Avdo Hasanspahić, koji je govorio o optimalizaciji mreže škola u Olovu.
Po riječima ministra Trifunovića, iskustvo optimalizacije mreže škola u Olovu će pomoći da se takav način podizanja kvalitete nastave, efikasnosti obrazovnog sistema, pa i finansijskog aspekta provede i u ostalim općinama na području ZDK.
-Mi imamo 64 osnovne škole na 12 općina, znamo omjere kombinirane nastave, pa do pozicije kada imamo jednog učitelja i jednog učenika. To su aspekti koji se tretiraju ovom temom i koji će nam pomoći da na najbolji način odgovorimo na ova pitanja u cilju podizanja kvaliteta nastave. Vlada i Skupština ZDK su usvojile obimne informacije o stanju u osnovnom i srednjem obrazovanju. Jedan od zaključaka je bio upravo optimalizacija mreže škola na području ZDK, istakao je ministar Trifunović.
Strategija za optimalnu mrežu škola podrazumijeva usklađivanje mreže škola sa geografskim karakteristikama područja, proširivanje obrazovne funkcije škola kako bi se ostvarila prava svih kategorija djece i ostalih grupa stanovništva, racionalno korištenje kadra, prerastanje škola u višefunkcionalne centre, a u malim sredinama u centar ruralnog razvoja ili školu u prirodi, te povezivanje sektora obrazovanja sa drugim sektorima, kao što je zdravstvo i kultura.
Pres služba ZDK