AMRA DŽEKO AMBASADORICA 8. DJEČIJEG SAJMA „IMAM PRAVO JESTI ZDRAVO“
- U susret 8. Dječijem sajmu u dvorani Mirza Delibašić
- Amra Džeko-ambasadorica sajma
- Sajam posvećen edukaciji o važnosti balansirane ishrane djece od najranije dobi
- „Imam pravo jesti zdravo“ – slogan 8. Dječijeg sajma
Tradicionalno u novembru, osmi put zaredom u dvorani Mirza Delibašić, uz učešće više od hiljadu mališana održat će se Dječiji sajam pod sloganom „Imam pravo jesti zdravo“, čiji počasni pokrovitelj je Ministarstvo kulture i sporta KS.
Ambasadorica najvećeg festivala za djecu i porodicu u Bosni i Hercegovine ove godine je Amra Džeko, majka petero djece, poduzetnica, humanitarka i filantropkinja.
„Rado sam prihvatila poziv da budem ambasadorica 8. Dječijeg sajma, pogotovo zbog činjenice da kroz društveno odgovorne kampanje sajam iz godine u godinu podiže svijesti djece i roditelja o najvažnijim temama usmjerenim na poboljšanje kvaliteta života u ranoj životnoj dobi.
Kroz festivalsko druženje, razne edukativne radionice, igru i zabavu, sajam uspješno promoviše zdravlje i doborobit djece, kao i smanjenje nejednakosti ili očuvanje životne sredine, što su i globalni ciljevi održivog razvoja. Želim posebno istaknuti fokus ovogodišnjeg Dječijeg sajma, a to je skretanje pažnje na važnost usvajanja pravilnih prehrambenih navika od ranog djetinjstva, jer sam kao majka svjesna sam da je riječ o najvećem savremenom izazovu za svakog roditelja“, poručila je Amra Džeko.
„Imam pravo jesti zdravo“, slogan je ovogodišnjeg sajma, ali i panel diskusije koja će se održati 1. novembra na Trebeviću.
„Budući da je među djecom vrtićke i školske dobi pretilost u porastu, naročito u urbanim sredinama, a istraživanje provedeno 2018. godine otkrilo je da djeca i roditelji slabo poznaju pravila prehrane, u ime udruženja Moderno društvo, suorganizatora Dječijeg sajma, odlučili smo festival namijenjen djeci i porodici posvetiti ovoj važnoj temi. U dvorani Mirza Delibašić 11. i 12. novembra organiziramo događaj posvećen prijeko potrebnoj edukaciji o važnosti izbalansirane prehrane djece, koja je preduvjet za zdrav i pravilan rast i razvoj. Edukacija o prehrani je u našem društvu neophodna jer je jedini dokazano dobar put ka smanjenju uhranjenosti djece i oboljenja koja nastaju kao njena posljedica. S obzirom na činjenicu da su posjetitelji sajma djeca i roditelji, cilj nam je da u saradnji s njima, a uz podršku eksperata, nađemo zajednički put do usvajanja zdravih prehrambenih navika. U saradnji sa liječnicima, nutricionistima, pedagozima, psiholozima i roditeljima želimo potaknuti društvo na promjene i vjerujem da ćemo to i uspjeti jer zdravlje djece mora biti svima nama imperativ“, istaknula je Maja Graholski, predsjednica Udruženja.
U Bosni i Hercegovini nedostaju nova istraživanja o prehrambenim navikama i stupnju uhranjenosti na razini cijele države. Prema podacima UNICEF-ove Situacione analize o položaju djece u Bosni i Hercegovini iz 2020. godine, čak 17,7 % djece u dobi do pet godina u Federaciji BiH imalo je prekomjernu tjelesnu masu, odnosno svako peto dijete mlađe od pet godina prekomjerno je uhranjeno.
U publikaciji “Pretilost djece osnovnih škola Kantona Sarajevo” objavljenoj 2017. godine sublimirani su svi rezultati istraživanja koja su sprovedena na oko 32.000 učenika a koja su pokazala da oko 50 % djece ima prekomjernu tjelesnu masu i pretilost. Prije šest godina objavljena je i publikacija “Pretilost i posturalni status djece osnovnoškolskog uzrasta u Gradu Mostaru” dr. sci. Ekrema Čolakhodžića i njegovih suradnika, u kojoj se navodi da je 36% djece obuhvaćene istraživanjem bilo prekomjerne tjelesne mase, odnosno pretilo.
Na 8. Dječijem sajmu bit će upriličeno Nutricionističko savjetovalište, organizirane radionice o balansiranoj prehrani koja je ključ zdravlja sadašnjih i budućih generacija, te brojni drugi zabavno – edukativni sadržaji.
Tradicija sajma je i kreativna i plodonosna saradnja sa članovima Ministarstva unutrašnjih poslova KS, Profesionalne vatrogasne brigade KS, Javne ustanove Djeca Sarajeva, Zavoda za transfuzijsku medicinu i mnogih drugih.
Ovogodišnji glavni sponzor sajma je Moja kravica, a partneri su: dm, Double care – Violeta, Organix, Mepal, Dukat, Kids poli, Pino Nature hotel i Orea bazar.
Više informacija o svim partnerima i prijateljima sajma pronađite na Facebook i Instagram stranici Dječijeg sajma – Kids Fair gdje su dostupne i sve informacije o zabavnim, edukativnim i sajamskim sadržajima koje pripremaju ovogodišnji izlagači.
Ulaz na sajam je slobodan.