AktuelnoObrazovanjeOlovoRadio Olovo

Intervju – Sa Suadom Halilovićem direktorom OŠ “Olovo ” o novoj školskoj godini ,povećanom broju upisanih prvačića i drugim aktuelnim temama

 

 

Nova školska godina je počela. O broju upisanih prvačića u prve razrede osnovne škole Olovo, ali i drugim temama i aktualnostima, na početku  nove školske godine razgovarali smo sa direktorom Osnovne škole “Olovo”, Suadom Halilovićem.

 

OŠ “Olovo” ove godine bilježi povećan broj upisanih prvačića  ?

– Povećanje je neznatno, ali je povećanje.Trenutno škola ima 453 učenika u 27 odjeljenja, nekoliko  učenika je novih. Ove školske godine smo upisali 68 prvačića.Dva odjeljenja u centralnoj školi po 20 učenika, jedno odjeljenje u Olovskim lukama 20 učenika, na Musićima smo upisali 5 učenika, Kruševu 1 učenik i područna škola Dugandžići 2 učenika.U Petrovićima je, nažalost, jedan učenik. Naš Mahir, on je ove godine četvrti razred. Ukoliko se ne desi neki povratak, područna škola u Petrovićima će doživjeti sudbinu zaključavanja,kazao je za naš radio i portal direktor Suad Halilović.

Učiteljice Vahida Dedić i Mirela Kljajić i direktor Suad Halilović
Učiteljice prvačića Vahida Dedić , Mirela Kljajić i direktor Suad Halilović

Ono što nas je sve obradovalo ove godine je vijest iz Vlade ZDK da se konačno razmišlja o izgradnji nove područne škole u Olovskim Lukama.

-To je veoma važna informacija, dugo vremena je bila opticaju. Zajedničkim snagama i zahvaljujući našoj lokalnoj administraciji uspjeli smo obezbijeti početna sredstva za izgradnju novog školskog objekta u Olovskim lukama.Dugo vremena to čekamo. Vlada Zeničko-Dobojskog kantona ove godine je izdvojila možda najveća sredstva za Općinu Olovo kada je u pitanju   obrazovanje. Oko 350.000 KM biće uloženo u prvoj fazi u novi školski objekat u Olovskim lukama.

Prvačići OŠ “Olovo” pred početak nastave u centralnoj školi u Olovu

Ono što bi trebalo je naglasiti u ovom razgovoru jeste i opremljenost škole, školski kadar, stručna zastupljenost. Kakva je tu situacija?

  • Mogu reći da kada je pitanje opremljenost,informatičke opreme imamo dovoljno, hvala Bogu, zahvaljujući jednoj holandskoj organizaciji. Škola je dobila, pa mogu reći, dovoljna broj računara i sigurno možemo odgovoriti potrebama savremenih nastavnih tokova. Kada je u pitanje nastava, nastava je stručno zastupljena ,očekujemo da ćemo u zimskom konkursu obezbijeti nastavnika likovne kulture.Inače, u posljednje vrijeme deficit je kadra likovne kulture, fizike i još nekih drugih zanimanja, ali evo, mogu reći da škola uspijeva obezbijediti uslove  normalno odvijanje nastave.Imamo dosta opreme kada je pitanje nastava tijelesnog odgoja. Lopti nam  uvijek malo nedostaje, ali uglavnom ima dovoljno opreme.

 

U nastavnom procesu, ove godine u školi je angažovano dva asistenta u nastavi, oni pružaju pomoć učenicima sa poteškoćama u razvoju.Nažalost, potrebe škole su  veće.

  • Zahtjevan je to posao i iziskuje velika ulaganja. Imamo djecu koja su stvarno u potrebi za angažmanom asistenta i ono što bi ja poželio i što bi moja želja bila u ovom momentu jeste da dobijemo možda još dodatno kadra za angažman na pozicije asistenata. To bi nam u ovom momentu najviše olakšalo normalno odvijanje nastave,naglašava direktor Halilović.Imamo potrebu za još asistenata u nastavi. Danas je u našu školu stigla još jedna učenica koja ima potrebu za angažmanom asistenta i te stvari ne mogu čekati.Nadležno ministrastvo još jednom molim da razmotri naše zahtjeve i da sagleda stvarno sliku situacije na terenu i da daju saglasnot za angažman još asistenata u školama jer su stvarne potrebe zaista veće.

Škole se susreću u posljednje vrijeme sa još većim izazovima. Vidno je nasilje među djecom, djeca su agresivna. Nešto se desilo zajedno sa ovim tehnologijama i  socijalnim mrežama djeca su postala drugačija. Nisu to više djeca naših generacija. Malo im nedostaje da uđu u konflikt. Kakva je tu situacija?

  • Škola uglavnom, ja mogu reći, kad je u pitanju nasilje među djecom kojeg ne tako često ima ,odradi svoj dio. Međutim, ako ne naiđemo na podušku roditelja, imamo situaciju da je to nerješivo. Ovi mobiteli, društvene mreže učinile su svoje. Možemo na medijima pratiti i intervjuje stručnjaka koji se naučno bave tom tematikom.Ipak udruženim snagama, kada se ostvari saradnja sa roditeljima , kada se sluša preporka razrednika,pedagoda jedino se na taj način može problem riješiti. Ponekad roditelji puno očekuju od škole.U cilju pravilnog razvoja i obrazovanja djeteta, mislim da bi to bio glavni cilj.

 

Ovo je dobra prilika da upravo na početku školske godine apostrofiramo upravo tu tematiku,jer ona zaokuplja veći dio pažnje i roditelja i škole ?

  • Pa jeste, škole su odgojene obrazovne ustanove i odgoj je važan segment. Mi ako ne uspijemo odgojiti dijete onako kako treba da ga odgojimo, u toku devetogodišnjeg školovanja i plus u srednjoj školi, dijete to ne može stići u narednom periodu. Kad su u pitanju funkcionalna znanja, dijete će naučiti određene operacije, uz rad, završit će sutra zanat.Pa čak imamo i neformalno obrazovanje gdje će dijete u toku osnovnog i srednješkolskoj obrazovanja koje ne dođe do znanja, to stići. Međutim, na instant način , ne može stići odgoj.To se stiče godinama.

Jedan od važnijih segmenta je i sport . Koliko se pored tjelesnog odgoja, zdrav takmičarski duh može razvijati ovdje u  školi, imate li uslove?

  • Ovo je na sreću, prije svega mala sredina,  mi i te aktivnosti imamo dobro organizirane, možemo ih baš detaljno pratiti. Prije svega pored škole, imamo dobro organiziran sport. U našim lokalnim klubovima, našem fudbalskom klubu Stupčanica. Znam da su većina učenika uključeni u treninge u fudbolskom klubu, isto tako u odbojkaškom. Škola ima kapacitete da odgovori zahtjevima sporta, i za odbojkom, i za nogometom, i za košarkom, šahom. Svaki nastavnik ima angažman u jednoj od sekcija. Svaki nastavnik ima ili dodatnu ili dopunsku   Znači, svaki zaposlenik koji ima puno radno u vrijeme, vodi neku od sekcija.

Jedan od evidentnih problema među mladom populacijom je manjak zainteresovanosti za čitanje knjiga.Koliko su uopšte djeca zainteresovano danas za lektiru? Pročitaju li je ili je samo online nađu ?

  • Pa, sve je manji interes za čitanje, uglavnom, djeca čitaju, obavezne lektire, to znamo jer nastavnici rade sa njima.Da potraže nešto u školskoj biblioteci mimo lektire je rijedak slučaj.

Kako ste vi riješili problem korištenja mobitala u školi, na nastavi? Imate li rješenje za to?

 

  • Moram reći da nemamo ,u prethodnim školskim godinama bilo je uređeno da učenici deponuju mobitele u posebnu prostoriju.Moram reći da nemamo ni tu podršku roditelja. Nažalost. Imamo roditelje, koji traže, da bez razloga ,njihovo dijete ne predaje mobitel. Ja kao direktor škole ostavio sam na volju nastavnicima da urede na svojim časovima, na koji će način kontrolisati upotrebu mobitala.Da li je to ,da  pred početak časa predaju mobitale u posebne kutije,da li da ostavljaju mobitale u ruksake.Predpostavljam da ćemo sigurno morati neke vanradne mjere ponovo pokrenuti u pitanju mobitelima,naglašava direktor.

Korištenje mobitela je evidentan problem u svim školama ali je činjenica a to ističu i stručnajci da roditelji koji kod kuće nisu u stanju da uvedu zabranu mobitela, onda je očito ne mogu zamisliti ni u školi.Prema riječima direktora Halilovića dodatno su spremni pružiti podršku roditeljima kad je u pitanju ova tematika.

  • Ipak bez obzira na svu ovu priču i neke negativnosti koje smo iznijeli ukoliko istini ne pogledamo u oči, ne možemo ni problemi rješavati.Kada sve sumiramo ipak imamo dobru školu, imamo dobre učenike, imamo dobre roditelje, imamo izuzetnu dobru podršku našoj lokalnoj zajednici, imamo puno i posla, ali ipak ne treba sve gledati tako crno. Ovo je dobra škola koja će sigurno pružiti učenicima dobra znanja za nastavak školovanja  u Olovu i dalje.Što je bolja saradnja, veći je  uspjeh djeteta. Nije uspjeh samo ocjena. Ponovo napominjem, uspjeh je prije svega odgoj, a ostala znanja učenici će steći, ako i nesteknu osnovno I srednjoj školi,steći će sigurno kroz život. Odgoj je pod broj jedan.

Hvala vam za ovaj razgovor !

  • Hvala i vama  koji pratite rad škole i koji ste na neki način suport i podrška u radu škole, što ste prepoznali i detektovali probleme sa kojima se mi susrećemo i vjerujem da ćete i vi zajedno sa svojim kolegama doprinijeti rešavanju problema u našoj lokalnoj zajednici,kazao je u razgovoru za naš radio I portal ,direktor OŠ “Olovo ” Suad Halilović.

 

Radio Olovo /A.Milunić

Prikaži više

Povezani članci

Back to top button